Jumaat, 11 September 2009

SAMBUTAN MAHASISWA/WI BARU ZAGAZIG SATU TANDA TANYA

INFO ZAGAZIG 11september 2009: INFO Terkini dari bisik-bisik Siswa-Siswi, pelajar baru akan sampai ke bumi bertuah ini. Dengar kata Pelajar baru perubatan, akan sampai pada lewat petang ni. Mesti bumi zagazig hari ini akan dibanjiri oleh pelajar-pelajar perubatan, dengar kata lebih dari 100 ikhwah dan akhwat akan tiba, tapi kesemuanya sampai petang ini kah. Kalau kesemuanya sampai lewat petang ni, tak kedengaran pula USMB sibuk mengurus kedatangan mereka. Masalahnya, kalau ada pengurusan USMB, pihak USMB manakah yang mengurus atur kedatangan mereka? Siapa yang menguruskan kedatangan pelajar baru menjadi tanda tanya. Agaknya apa juadah berbuka puasa mereka, adakah terurus, memandangkan semacam tiada pengurusan yang tersusun diatur. Badan manakah yang mengurus kedatangan mereka? Moga segalanya dipermudah Allah.

Admin ada mendengar, kedatangan pelajar baru medic ini sebahagiannya dari AQ, dan sebahagiannya dari agensi lain. Kita nantikan sama ada kedatangan hari ini dari agensi yang mana satu. Tapi alangkah baiknya, kalau kedatangan pelajar baru medic ini, semacam sambutan-sambutan USMB lepas, tetapi bukan yang mutaakhir awal tahun ini. USMB sejak tiga tahun lepas rasanya gabungan kerjasama antara student Medic dan Al-Azhar, maksudnya tak adalah gep pemutus silaturrahmi, tak adalah gelaran Al-Azhar diurus pelajar Azhar, Medic diurus PERUBATAN atau agensi masing-masing sahaja. Seandainya gabungan kerjasama ini dapat dierat jalinkan, rasanya kuranglah sedikit pertarungan sengit persengketaan dan bibit-bibit perkauman.

Admin cadangkan kepada semua pihak agar tidak mementingkan kelompok masing-masing. Alangkah baik dapat bekerjasama demi memastikan mahasiswa kebajikannya terjamin, dan bukan menjamin kelompok tertentu. " waduh-waduh, bisa kaget pak generasi mendatang kalo tidak dierat jalinkan hubungan sesama ummat " .

Tiada ulasan: