Khamis, 10 September 2009

KHABAR KAHAR DARI BUMI MALAYSIA

INFO MALAYSIA 10september 2009: Fahaman kahar semakin menular dibumi malaysia, terkini kahar yang menggelar dirinya " rasul melayu " memposting artikel berkenaan penurunan rasul tidak pernah ada pengakhiran. Kenyataan dari blognya memaklumkan setiap generasi semestinya tuhan utuskan rasul. Pandangannya bagi umat melayu sudah semestinya rasul juga diutuskan sebagai perantaraan tuhan dengan manusia. Kahar menyatakan bila ia membaca surah yassin, memastikan bahawa surah tersebut sebenarnya diturunkan tuhan kepadanya. Pastinya, bila ayat yang diturunkan kepada seseorang dari tuhan, maka dia adalah nabi atau rasulullah.


Blog Kahar " rasul melayu " amat mendapat sambutan hangat dari pembaca. Mencecah 3330 sehari lamannya di layari oleh pembaca. Shotbox blog kahar amat menggelikan hati, dengan telatah pengkomen-pengkomen blog, dengan penuh sindirian, hinaa, makian hamun dan lain-lain atas kebobrokan kahar yang amat pelik tingkahlakunya.


Komen dari admin, menyarankan kepada sidang pembaca agar tidak melayari blog seperti blog Kahar, kerana membawa manusia kepada pemikiran serendah fikiran dan otak " pesakit mental/jiwa " . Kiranya benar rasul diutus selepas nabi muhammad, mana mu'jizat yang ada pada Kahar? sedia maklum Rasul itu punya mu'jizat yang dikurniakan Allah seperti nabi muhammad bermu'jizat Al-quran, nabi musa membelah laut dan lain-lain nabi. Mengapa Kahar hanya memakai mu'jizat nabi-nabi yang lain? kepada sidang pembaca, akal dan fikiran yang diberikan Allah hendaklah digunakan sewajarnya, jangan meletakkan diri rendah martabatnya dari binatang.


Diminta kepada pihak yang bertanggungjawab seperti kerajaan, polis, jabatan agama, KDN, dan lain-lain jabatan yang boleh dipertanggungjawabkan dapat mengambil tindakan terhadap ajaran sesat yang lagi menyesatkan ini.

Tiada ulasan: