Rabu, 23 September 2009

DAMETTA @ dumyati @ DUMYAT dalam Intaian


INFO DAMETTA 22september 2009:Admin tak tahulah mengapa, semenjak dua menjak ni, minat lak korek-korek info tentang ISMA. Bukan apa, seronok pulak tengok gelagat cubaan dorang untuk menawan hati pelajar. So jadinya bila ISMA nak tawan hati pelajar, mereka ni kena lah usaha lebih. Bila usaha lebih, jadinya gerak geri pun berlebihan lah. Tu pasal lah INFO KINI sehari dua ni, ikut ja pekembangan dorang, sebab banyak info mesir berkaitan dengan dorang dalam beberapa bulan kebelakangan ni hah. So ISMA jangan lah marah admin cerita sikit sebanyak hal korang ya. INFO KINI berminat tulis hal-hal berkaitan Mesir.

Berita baru-baru ni, di dumyat ISMA cuba masuk dengan pelajar-pelajar. Adalah satu dua tiga berita ni, dan banyak lagilah INFO KINI dapat tahu dan dapat dari kaki-kaki yang ada disana dan disini serta di sinun. Disana (dumyat) juga ISMA sedang cuba memperlebarkan pengaruhnya. Agaknyalah mungkin sebab dumyat tahun ni ramai pelajar malaysia di hantar kesana ( dumyat ) bagi jurusan azhar, sebab tu jadi fokus kot. apa yang terjadi, ISMA cuba masuk dengan adik-adik baru melalui tawaran pengajian. turathi/pengajian ala pondok atau tawaran-tawaran pengajian lain macam kelas pengajian kitab kuliah dan lain-lain. Tapi yang kelakarnya, adik-adik baru siap kata pada mereka: " us! apa-apa kalau kita nak buat program kena lah maklumkan pada DPM dan atas persetujuan DPM, sebab ni melibatkan nak jaga kesatuan dan pasal keselamatan, tak nak ada masalah dengan polis kalau kita buat tanpa pengatahuan DPM" . Apa lagi, bila tok-tok tukang ajaq yang nak ajaq student-student baru ni kelas-kelas kitab kuliah, tetiba tak jadi dan tak melekat tektik ni, tegamam lah mereka bila student baru ni, sebut macam tu.

no point dah la jadinya, atau kata lain mati kutu tak tau macam mana nak ajak adik-adik baru masuk ISMA. Apa yang admin maklum dan semua sedia maklum, kat DPM kan dah ada disediakan tenaga pengajar bagi kitab kuliah (untuk persediaan exam), dan di DPM juga dah disediakan kelas-kelas tafaquh, peliknya ISMA buat juga untuk apa? macam nak bertanding pulak, bertanding siapa hebat, dan lawan melawan, bahaya sikap macam ni. Sedang sedia maklum kalau DPM buat program tentu ruang masa yang ada di isi penuh. Selepas waktu kuliah, ada program DPM, so bila masa nak ikut mcam-macam kelas, Itu yang admin tahu lah.

Ni ada satu berita lagi, dengar khabar, ada empat atau lima orang hardcore isma dari malaysia nak mintak belajaq dumyat. Isma cuba nak kongker dumyat, nak buat tapak ke? hah.. ape pun fikir-fikirlah elok-elok sebelum bergerak. Saya admin tak lah minat sangat campoq PMRAM, tapi DPM ni kire oklah admin campoq jugak lah sikit-sikit, apa-apa yang best, kelas-kelas pengajian pon banyak, so tak yah lah nak laga-laga dan bertanding buat kelas, sebab rasanya ada DPM kita punya ukhuwah agak cantik dan baik berlansunglah kan. Ni bukan nak sokong sangat DPM, sebab ada gak yang DPM buat kadang-kadang admin kureng, tapi oklah. Apa pun, saranan saya, kalau ISMA nak tarik orang, fokus cairo ok kot. Tu pandangan saya lah. Jangan kacau muhafazah coz DPM dah ada lah kan, sebab dah ok dah DPM rasanya.

Tiada ulasan: