Sabtu, 12 September 2009

BICARA POLITIK SAT: UMNO parti Islam - PM

UMNO parti Islam - PM

INFO SIK MALAYSIA 12 September 2009 : Petikan dari akhbar utusan malaysia tanggal 10 september ada menyebut: " Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan, UMNO adalah sebuah parti Islam yang sebenar walaupun ia tidak menggunakan label Islam dalam membela dan merancang pembangunan umat di negara ini.

''Apakah yang kita (kerajaan) lakukan sekarang tidak Islam? Siapa kata perjuangan kita tak selari dengan tuntutan Islam?

''Walaupun tidak ada label Islam tapi kita telah melaksanakan tuntutannya, melakukan perubahan sehingga mengubah nasib peneroka Felda.

''Dalam Islam, kemiskinan itu menghampiri kekufuran dan UMNO sejak 53 tahun lepas berusaha membasmi kemiskinan di kalangan umat Islam,'' tegas beliau.

Perdana Menteri memberikan contoh, peperangan Badar yang berlaku pada bulan Ramadan, seramai 313 umat Islam berjaya menewaskan musuh yang lebih besar walaupun dalam keadaan berpuasa.

''Mengapa tidak ambil panduan menerusi perkara ini. Kalau menerusi ibadat puasa pada zaman Rasulullah boleh menang, mengapa kita pada zaman ini tidak boleh mencipta kejayaan,'' katanya. "

Kupasan admin:

Bagi admin, islam ini perlu dizahirkan sezahir mungkin seandainya tiada ancaman merbahaya. Sebagai contoh islamnya kita tidak boleh dirahsiakan sekiranya tiada ancaman, tetapi sekiranya terancam andai dinyatakan keislaman kita pada tempat-tempat tertentu, maka boleh lah dirahsiakan. Samalah juga hal pentadbiran. Rasanya kalau tiada ancaman, maka pembawakan syariat islam oleh sesuatu badan perlu dizahirkan. yelahkan... buat apa nak bawa islam sorok-sorok sekiranya tiada ancaman. apa punya mental lah diguna oleh pemimpin alaf sekarang. bercakap kadang-kadang tak guna akal, walaupun belajaq tinggi-tinggi, setakat nak lepas hujjah macam batuk ditangga, baik tak payah berhujjah, buat orang nampak benggap kita saja.. Ingat generasi sekarang ni mudah nak diperkuda-kuda.. hangpa kalau tak pandai nilai, sudah tentu dah diperkuda-kuda oleh pihak tertentu ( dibagi makan pil kuda kot ) huhu..

Boleh pulak pak menteri aku ni cakap: '' Apakah yang kita (kerajaan) lakukan sekarang tidak Islam? Siapa kata perjuangan kita tak selari dengan tuntutan Islam? UMNO adalah sebuah parti Islam yang sebenar walaupun ia tidak menggunakan label Islam, Dalam Islam, kemiskinan itu menghampiri kekufuran dan UMNO sejak 53 tahun lepas berusaha membasmi kemiskinan "

Nak jadikan sesuatu badan itu satu badan islam, kenalah dasar dia islam iaitu berdasarkan Al-quran dan Al-Sunnah, tak silap akulah yang taklah bebal sangat sampai tak tau islam langsung. Semua orang tahu, umno parti melayu. Admin ingat lagi, mantan pak menteri kita mahadiaq ada sebut " melayu mudah lupa " ha... tu tandanya semangat melayu.. betui-betui orang melayu ni sudah lupa, tetiba pulak berubah nama perjuangan parti. Apa pun ikut hangpa la..admin ni tak minat sangat politik, cuma kadang-kadang sahaja, bila orang yang melobi untuk menang pilihan raya guna hujjah bengap.. ha.. tu admin baran, tu pun kadang-kadang. tak kiralah dari parti politik mana pun, UMNO ka, DAP ka, PAS ka, PKR ka.. lantak hangpa semua lah...huhu

I just give to you all info lah kan.. suka tak suka ni INFO hari ini, apa pun bagi tengok la juga.

Tiada ulasan: