Ahad, 11 April 2010

Isteri Ketua Cawangan UMNO Ugut Bogelkan Wanita

JOHOR malaysia 11 April - Satu kejadian yang berlaku pada 3 april lepas amat memalukan bagi bangsa melayu islam. Sungguh umat islam amat cetik imannya dan ilmu, sehingga sanggup menggadai maruah diri mencaci maki orang lain dan sanggup pula cuba mencabul maruah orang lain. Dibawah adalah entry dari satu blog pemuda sebuah parti politik http://kentong-suhaizan.blogspot.com/ blog yang dipunyai oleh Suhaizan Bin Kaiat salah seorang exco pemudah sebuah parti. Mari bersama baca, tentang suasana rakyat melayu malaysia sekarang
--------------------------------------------------------------

" Malam ini saya mendapat laporan daripada seorang wanita berusia awal 40 an bersama suaminya. Wanita ini telah didatangi oleh isteri seorang Ketua Cawangan UMNO di Johor bersama seorang rakannya dan cuba menarik baju dan kain wanita ini dengan tujuan untuk membogelkannya. Secara tiba-tiba anak jiran wanita ini keluar dan isteri ketua Cawangan UMNO telah memberhentikan pelakuan sumbangnya itu. Isteri Ketua Cawangan UMNO ini telah melemparkan kata-kata kesat kepada wanita ini seperti babi, sial, baliklah Kelantan dan lain-lain. Sebelum beredar isteri Ketua Cawangan UMNO ini telah mengugut akan membogelkan semula wanita ini dihadapan orang ramai jika mereka bertemu lagi. Isteri Ketua Cawangan UMNO ini jugak mengugut akan menarik bantuan sekolah anak wanita ini.

Kesannya wanita ini dalam keadaan yang malu, geram dan benci. Hatinya sentiasa diruntun kebimbangan setiap masa sehingga mahu menaiki lif pun berasa takut berjumpa isteri Ketua Cawangan UMNO ini. Yang sangat membimbangkan adalah wanita ini sentiasa membawa pisau untuk mempertahankan dirinya jika berlaku usaha untuk membogelkannya. Keadaan ini boleh menyebabkan masalah jenayah berlaku.

Tindakan mengugut ini dilakukan adalah berikutan perasaan tidak puas hati isteri Ketua Cawangan UMNO yang telah melihat wanita ini mentertawakan perobohan warong suaminya oleh Penguatkuasa Pejabat Tanah Daerah baru-baru ini. Semasa kejadian perobohan itu wanita ini kebetulannya berada dihadapan warong tersebut. Apabila warong ini roboh maka terdapat sorakkan berlaku dan wanita ini kononnya telah mentertawakan warong yang telah roboh itu.

Semua rakaman perbualan & gambar ada dlm disimpanan. Tunggu masa untuk dikeluarkan sahaja. "

Sumber: http://kentong-suhaizan.blogspot.com/2010/04/isteri-ketua-cawangan-umno-ugut.html

2 ulasan:

Hamba Ilahi berkata...

orang beramal, belum tentu imannya sempurna,
tapi yang mantap iman, amalnya tak akan tercela.
iman tidak mengira siapa kita. presiden partikah, atau pengundi hantu, yang khusyuknya lebih, dia PASti berjaya.
sekadar pandangan, wassalam..

PENDAMAI UMMAT berkata...

Salam semua,
aku sebenarnya mmg x nk komen pape pn, tp rase KECEWA n SEDIH ngan sikap semua mahasiswa Mesir!!!
Ni merupakan komen aku yg pertama dlm blog ni...
Bukan ak x sangka bhw budak2 Medic kt mesir perangai mcm TAIK! tp lebih teruk lg ada la...(bkn semua)
Ok..ni citer aku kt BTN ngan semua budak2 medic Mesir.
Waktu kt BTN, selama 3 hari budak2 Medic Mesir ni keje nk mencarut 24 jam!!! Suka cari gaduh! Bajet power la!itu first impression aku kt budak2 Mesir ni. Teruk!
Bila aku sekian lama membaca blog ni, tambahan pula kawan2 aku ramai kt sana, mmg betul la perangai korang ni dah mmg mcm ni. Mmg perangai teruk thp cipan gua ckp lu. Bila bace je komen kt dlm blog ni mmg SAH menunjukkan korang mcm budak tadika. Aku harap sgt korang x dpt biasiswa dr kerajaan. Yg tajaan mak bapak plak pandai buat kepala. Kononnya korang boleh buat sesuka hati la ye!! Mak bapak manjakan anak sgt, 2 yg anak perangai mcm SETAN.
Aku sebenarnya x suka nk komen2 ni tp rase sedih sgt....
Kate belajar kt Mesir tp mcm hampeh! 2 belum mahasiswa yg belajar kt tmpt lain lg..
Harapan ummah konon. Boleh bla la..
ok..aku harap sgt korang pegang n ingat fakta ni smpai mati!
"masyarakat dh kurang percaya akan mahasiswa dr Mesir"
Jgn sampai masyarakat terus x percaya n lebih teruk menhina mahasiswa Mesir. Aku tahu lpas ni pn komen aku ada je org yg nk mencarut. Aku yakin. Aku baca SEMUA komen yg pasal annual dinner tu. MMg betul korang mengamalkan zikir mencarut. Bawa2 lah bertaubat.

Maaf guna uslub yg kasar..
Harap sama2 berubah. Semoga Allah mengampunkan aku n korang.Amin.