Khamis, 10 September 2009

ISMA DIBUMI CAIRO

INFO CAIRO 10september 2009: Diberitakan kemasukan isma kebumi mesir begitu memberangsangkan. Mengikut sumber yang boleh dipercayai, dari bisik-bisik mahasiswa, isma sedang cuba membolosi ARMA di Abbasiyah. Sembang-sembang admin bersama salah seorang student Al-azhar cairo, diberitakan ISMA sedang cuba menguasai tampuk pentadbiran mahasiswa disana. Menjadi persoalan kepada pelajar tersebut " adakah gerakan ISMA ini secara besar-besaran dibumi mesir dan cobaan menguasai ARMA mendapat restu pihak-pihak tertentu dan apakah niat udang disebalik batu? "

Persoalan yang bermain dibenak fikiran student Al-azhar yang ditemubual admin, juga bermain difikiran admin. persoalan yang berlegar dikotak fikiran ini bukan cubaan penguasaan ISMA di ARMA, tetapi persoalannya " siapakah ISMA ini? apa gunanya ISMA untuk kepentingan sejagat? "

Isma juga sedang cuba memasuki rumah anak-anak negeri di cairo. Satu berita yang sensasi, cubaan Isma memasuki rumah negeri BKAN selangor disambut dengan meriah sekali, wakil Isma yang cuba memasuki rumah BKAN selangor dan cobaan mereka menarik pelajar baru disambut warga Wisma selangor tersebut dengan tengkingan dan dihalau keluar. "Inilah akibat kedatangan yang tak diundang, dan membuat angkara mencari pasal tak tahu pasal " kata salah seorang warga wisma tersebut. Cobaan yang sama dilakukan Pihak Isma di rumah BKAN negeri perak cairo, dengan ziarah mereka ke tempat penginapan pelajar-pelajar baru. Laporan dari pelajar-pelajar baru ini, menyatakan " wakil isma datang naik tunjuk baik tak kena tempat, adakah patut bertanya kami, barang-barang keperluan adik-adik cukup tak?, tentulah barang-barang kami banyak kami bawa dari malaysia, ha ni mesti ada yang tak kena ni, budak-budak Isma. "

Ringkasannya apa yang admin dapat dari berita cairo, Gejala memasuki fahaman Isma sedang menular diserata tempat. Kepada semua pelajar, berhati-hati dengan sebarang ajaran baru, takut-takut jalan diikut penuh dengan ranjau berduri untuk kesyurga. Bagi admin, mengapalah Isma beriya-iya ingin menjadi satu persatuan besar. Jikalau benar berniat baik ingin berkebajikan, sudahkan cukup bersama BKAN dan dimuhafazah bersama DPM untuk berkebajikan. Rasanya BKAN dan DPM sudah memadai cukup membantu mahasiswa. Lagikan baik Warga isma ini jangan menanamkan bibit-bibit perpecahan, dengan menghasut mahasiswa memperlekeh khidmat kebajikan dari BKAN dan DPM.

Tiada ulasan: