Isnin, 22 Mac 2010

Golongan Cilakak Kuasai Mahasiswa Di Mesir

Mansurah, 22 Mac - cilakak itu (untuk) setan, cilakak itu celaka habuan setan diakhirat, setan itu telah kuasai manusia yang hantu-hantu (setan yang menghantui manusia).. Habis.. dari malaysia hingga ke bumi nabi, budak-budak sekarang berani bawa TAIK, BUAT TAIK.. Haram.. tambah Haram bi jaddah, yakni haram jaddah!!! semua nak jadi taiko, tailong, ahlong.. haram... ape dah jadi?? Ape pasal INFO KINI keluar ayat kasau banget..

Mau taknye, Mesir sekarang nak jadi macam bumi gengster, nak dijadikan oleh pelajar malaysia yang tak ada akal, ade ke patut! Hangin.. memang hangin, memang kurang adab melampau, dan kurang sopan langsung mahasiswa sekarang (sebahagiannya). Ape kes? Sampai nak main bunuh-bunuh ni, mak bapak hantar mesir suruh study, GMN (Global Medic Network bawah orang UMNO) hantar sini untuk study, hangpa mai datang mesir, buat taik.. haram! Dimesir, Kes bersekedudukan laki perempuan (serumah tinggal), pesta arak, disco-disco, hubungan seks laki perempuan semalaysia, dengan arab pun ada, apa dah jadi dengan pelajar malaysia di mesir! nasib baik bukan pelajar agama, kalau tidak lagilah malang.

Terbaru, Banyak info yang INFO KINI dapat tentang kes yang baru-baru ini berlaku di mansurah, kes ugut, ancaman dibelasah belasan orang terhadap seorang student, ancaman bunuh bil buaya. INFO KINI merasakan kes ini perlu di publishkan, bukan untuk mendapat sensasi, tetapi satu amaran, berita ancaman kepada yang suka mengancam ketenteraman awam, supaya jadi amaran pada pihak berkenaan.
Cukup tak ada akal, tak layak digelar mahasiswa. Kes yang berlaku baru-baru ini, pada awal Mac dihari sabtu jam sekitar 12 tengah malam, Tim. Pengerusi PCM (perubatan cawangan mansurah) diugut pukul oleh lebih 10 orang student, diseksa dengan diacu penumbuk,di tarik baju, ditengking beramai-ramai, diancam dengan dilepaskan buaya hidup berukuran 1.5 meter dari sangkarnya pada Tim. Pengerusi PCM untuk mengancam mangsa, nasib baik buaya tu ada lebih akal sikit dari tuan buaya yang melepaskan buayanya tu (kata sindiran pada orang tak ada otak) tak membaham si mangsa. Buatnya buaya tu sedang lapar, tak ke habis dikunyah Tim. pengerusi PCM tu. Memang kejam dan zalim. Ini hal, memang kena lapor polis!

Hal yang berlaku, diberitakan president GMNSC mempelawa Tim pengerusi PCM berbincang tentang hal yang berkaitan surat yang dihantar kepada pihak dimalaysia yang melaporkan Annual Dinner anjuran mereka berunsur maksiat itu telah maklumatnya sampai pada pihak dimalaysia, ceritanya anjuran pesta itu yang mana pemenang program akan menerima hadiah sebuah bilik hotel untuk pasangan kekasih bermadu kasih (menyetan). president GMNSC menuduh Tim pengerusi PCM yang melaporkan hal itu kepada pihak dimalaysia.

Bagaimanapun dilaporkan tim pengerusi PCM menafikan bahawa dia yang melaporkan hal itu pada pihak dimalaysia, dengan alasan dia sendiri tidak tahu menahu program annual dinner itu bakal dianjurkan, hal perbincangan ini berlaku disuatu tempat (rumah). Selepas itu belasan orang keluar dari bilik persembunyian kesemuanya dari kalangan GMNSC menegangkan lagi keadaan. Tim pengerusi PCM ini di ugut dengan penumbuk dan ugutan belasahan serta kekerasan. Mereka yang mengugut ini sendiri dikatakan tiada bukti untuk membuktikan bahawa tim pengerusi PCM yang melaporkan agenda maksiat mereka. Sememangnya, kalaulah benar Tim peng ini melaporkan hal tersebut pada mak ayah atau agen mereka, sememangnya amat berpatutan, bahkan lebih layak dilaporkan pada KPT atau kementerian, surat khabar lagi baik, supaya ada sikap serik nak bermaksiat. Ada ke patut merancang program maksiat laknat.

Berotak ke tidak? sanggup mengajak orang bertumbuk, dan bila tidak ada respon untuk bertumbuk dari tim peng PCM(yang ketika itu duduk tidak mahu melawan), di ugut pula mangsa ni dengan seekor buaya yang dibuka sangkarnya, dalam masa sama sang samseng taik minyak yang berbelas tadi terus mencaci mangsa, mana pergi belas ehsan?! dahlah hangpa rancang program maksiat keterlaluan, sanggup pula menegakkan dan membela maksiat hangpa, dan sanggup tengok kawan dibaham buaya?! Bila sangkar buaya dibuka, mangsa (tim peng PCM) terkejut dan terus bangun takut dibaham buaya. Nasib baik buaya itu sedikit berotak, tak membaham ketika itu (kiasan untuk orang tak berotak).

Apa lagi kesnya, geng taik minyak ini dalam keadaan mangsa di ugut dengan buaya tadi, terus dikecam dengan kecaman kata-kata bahawa PCM tidak bertolak ansur didalam hal ikhtilat dan pergaulan bebas. Hey!!!! bedengung betul le beb..!!! dah buat maksiat, duduk campur tidur serumah jantan tina, tunggang arak, pesta arak, apa kejadahnya nak tolak ansur!!! ni hukum minum arak kena sembat puluhan kali ( hudud ni). ni kes tidur serumah jantan tina, zina-zina ni apatah lagi. nak biaq ja kah!!! memang hangin satu badan... Apa pun tabik buat PCM ( Perubatan Cawangan Mansurah).

Apa hal lah sanggup buat kerja terkutuk ini pada sahabat sendiri. Belajar silat sampai tinggi-tinggi kerja nak gaduh je kah? pekeda la apa la, semua tu belajar nak hentam orang kah? belasan orang mengganyang seorang student baik, nampak berani. Tetapi, bila ada pihak kedepan ingin bersua muka dengan hangpa yang kununnya pandai bersilat itu, haram!!! senyap tidak berani kedepan bersemuka. ini dinamakan samseng taik minyak.

Kes ini memang keterlaluan, admin tahu, sebenarnya banyak lagi kes-kes keterlaluan di bumi mansurah, terutama melibatkan student GMN. Diharapkan Harakah akhbar yang dikunjungi oleh orang baik-baik tidak lagi mempromok GMN diakhbarnya, merosakkan anak-anak muda bila mengikuti agensi perosak.

Marilah bersama kita berdoa dan pastikan golongan cilakak (iaitu syaitan) tidak dapat kuasai peribadi mahasiswa dimesir dengan langkah-langkah mencegah maksiat amar ma'ruf nahi mungkar. Dengar cerita JPMK nak tubuh skuad ala-ala unit hisbah, satu perkembangan baik, moga dengan tertubuh unit hisbah peringkat safarah walaupun nama bukan hisbah (tak jadi masalah) tak kisahlah, asalkan melaksanakan tuntutan cegah kemungkaran menegak kema'rufan, amatlah cantik dan baik. Harap-harap terhapuslah gejala keruntuhan akhlak moral dan maruah pelajar dimesir seperti contoh kes diatas.

Kes ini boleh dirujuk di laman blog : http://sanggahzalim.blogspot.com/2010/03/di-mana-kemanusiaan-kamu.html

9 ulasan:

Meru berkata...

seks laki perempuan ngn arab pun ade?
hebat.
betol ke ni?

bersama semula berkata...

wakakkak...xlah mana der nie sumer...aku ada kt situ neok xder menda pon terjadi...hanip tu x kena ape2 pn...so jgn la risau ye...biasa lar bler dah msuk blog mesti la cite jd hotsss..byk tokok tambah...berita sensasi katakan...kekeke

Tanpa Nama berkata...

Hahahahaha..sape la yang tulis entri ni. kot ye pun nak tulis entri buat la research dulu wey. jangan maen sedap tangan kau je nak tulis. tanya dua2 dua site.

kau cakap agensi perosak?

mana kau tau? ntah-ntah kau pun datang dengan agensi nak kecoh.

selidik dulu. guna akai skit.

main taram je tulis ape, ini da kira fitnah.

Tanpa Nama berkata...

aku rse la kn brader kite ni bkn bdk medic la kwn2..coz ayat BM die cm tunggang langgang sgt...
ye pon cite2 nk jd wartawan, agak2 aa sket, selidik dlu btol ke x maklumat anda tuh..klaka pon ade aku bce td..

hahaha..

mnang bilik eh utk pasangan?? mne la dpt cite cmtuh..pandai gak korg reka cite,, kate takut Allah, tp pandai gak buat fitnah kn?

Shafiqa Mohd berkata...

astaghfirullahalazim.

sudah-sudah lah memfitnah tu.

nanti banyak keje.nak kena mintak maaf dengan ramai orang.

hubungan sesama manusia ni,kena selesaikan didunia.so,faham2lah.

brown berkata...

woi.kau bangsat apa dohh?mulut cam pantat burukkan nama orang lain.

Tanpa Nama berkata...

sudah2 laaa...xtau ape pasal dinner...pasal samseng la buaye la...bosan dh dgar cite xbetol nih.
sebar aib...sebar cite xbetol yg menyebabkan org yg xkene mengena yg lebih2.selidik dulu.dgr dr mane pon xtau.pk la xkan la BODOH sgt nk bg bilik sebagai hadiah.korang ni cipta crite yg xlogik la.pkran kalah budak kecik.byk khayalan sgt.

aku marah berkata...

hoi hgporg nk sangkall apa lg...??

bukti2 semua adaa.korg nk tgk gmbr medik2 telanjang ats katil plak ke;-

http://www.tranungkite.net/v10/modules.php?name=News&file=article&sid=3833

Syamir @ Sito berkata...

Assalamualaikum

Saya Ahmad Syamir bin Abdullah (sito)
Presiden Global Medic Mansoura Student Council (GMMSC)

Saya ingin menegaskan bahawa perkara yang diceritakan di dalam blog saudara berdasarkan kes ugut terhadap Timbalan Pengerusi Perubatan Cawangan Mansurah (PCM)adalah FITNAH semata-mata. Apa yang diceritakan di dalam post ini berlainan dengan ape yang terjadi.
Diharapkan saudara dapat merujuk dengan saya dan saudara Pengerusi Perubatan Cawangan Mansurah (PCM) untuk mendapatkan kesahihan cerita.

Ingatlah saudara,walau saya bukan pelajar Azhar,tetapi saya mengerti hukum hakam agama ISLAM.

Fitnah adalah perkara yang perlu dielakkan.

Sekiranya post ini masih juga tidak tutup,saya sanggup menaruh masa belajar saya untuk pulang ke Malaysia untuk memberi laporan kepada yang berkenaan kerana bebarapa pegawai di Malaysia hanya menanti saya untuk mengambil tindakan yang sewajarnya.

Musim Hening Sejuk Terasa,
Laungan Azan Memanggil Umat Sejahtera,
Kau dan Aku Tiada Beza,
Mengapa Perlu Bersengketa.
Salam